خرید فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز
۱. توجه به نیازهای مشتری، اینکه مشتری دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد. اکثر فروشندهها بهدنبال فروش محصول خود و بهدست آوردن سود بیشتر هستند نه اینکه مشتری چه میخواهد، چه نیازهایی دارد.
۲. در زمینه به افراد آموزش هایی داده میشود که چه می بایست بکنند ولی بعد از راهنمای تمام بهبهتر ی هم خواهند بود؟
چرا تمام مثل عمل نمیکنند با اینکه تمام همان آموزش را دیدند. جواب برخی افراد این است:
۱. مدیریت تفاوت میکند.
۲. محل کار یا استان تفاوت می نماید .
تمام اینها درست است اما دلیل اصلی این که تمام مثل عمل نمیکنند موارد زیر است:
۱-دانش
بعضی فکر میکنند برای شان کسر شأن است که در برنامه روش ی کمپانی کنند تمام چیز را کامل میدانند، در صورتی که این طرز اندیشه غلط است. افراد باید دانش کامل داشته باشند. به کارمندانتان افرادی که جهت شما کار میکنند بیاموزید که باید دانش کافی داشته باشند.
۲-مهارت
بایستی مهارتهای ضروری را در زمینه کاریتان داشته باشید. گاهی افراد هنوز مهارتهای قدیمی خود را که چندین سال پیش آنها را به کار میبردند، مصرف میکنند. این مهارتها دیگر منسوخ شدهاند. می بایست مهارتهای بهروز را یاد بگیرند.
۳- داشتن انگیزه و رویکرد مثبت
بهندرت در مدارس دانشگاه ها این مسئله را روش میدهند. درصورتیکه مهمترین مسئلهای که فرق بین افراد را بهوجود میآورد رویکرد آنها است. یک شخص ممکن است دانش و مهارت کافی را نداشته باشد، اما چنانچه انگیزه ضروری رویکرد مثبتی داشته باشد همواره موفق است. اما یک شخص ممکن است از دانش و مهارت خوب ی برخوردار باشد ولی انگیزه ضروری را نداشته و رویکرد بد داشته باشد. این شخص هیچ وقت خوب نمیشود.
چطور میتوانیم مشتریهای خود را نگه داریم؟
اگر از هر کمپانی ی پرسیده شود که خدمات خیلی بهتر ی را ارائه میدهید یا خیر، آنها قطعاً به شما میگویند بله ما خدمات خیلی بهتر ی ارائه میدهیم. ولی خیلی ها اینکار را نمیکنند.
خدمات خوب چیست؟
چنانچه کالاها را به مشتریان، درست و سر زمان و همواره انجام دهیم به این نمیگویند خدمات بهتر ، چون مشتریان دارند پول اینکار را به شما میدهند، شما بایستی همواره سعی بکنید کاری بیشتر از آنچه بایستی را انجام دهید.
فرض بکنید اتومبیل خود را جهت مرمت به تعمیرگاه بردهاید. در زمان تحویل گرفتن اتومبیل مشاهده میکنید که نهفقط اتومبیل دقیق و طبق فاکتور مرمت شده بلکه آنها اتومبیل شما را شستهاند، داخل آنرا جارو کرده اند و روی صندلی کنار راننده دسته گل یا یک بسته شکلات بهعنوان جایزه قرار دادهاند.
بایستی بین آن خدماتی که پولش را میگیرید خدمات مراقبت از مشتریان تمایز خوب ایجادکنید.
شما نیازی نیست که بهترین محصول یا بهترین قیمتها را داشته باشید،اما اگر بتوانید خدماتی کم شبیه ارائه بکنید پیروز میشوید.
پیدا کردن فرصتها جهت نگهداری مشتریان
دوآموزش هست:
۱– روشهای ملموس:
روشهایی که تعرفه بر است. تمام کارها و خدماتی که جهت شان پول خرج میکنیم، خدماتی که در قالب یک هدیه مانند یک اتوماتیک به مشتری میدهیم.
۲- روشهای غیر ملموس:
روشهایی که زمانبر است. برای مثال فردی به دندانپزشکی میرود تا دندانش را پر نماید . بعد از اینکه به خانه برمیگردد دندانپزشک به او زنگ میزند جویای احوالش میشود. در اینجا وقت ی که دندانپزشک جهت این بیمار قرار میدهد بین ۲ تا ۳ دقیقه است.
جهت چه مشتریان را از دست میدهیم؟
۱ درصد از مشتریان فوت میکنند.
۳ درصد جابه جا میشوند.
۵ درصد به خاطر اینکه ارتباط های دیگری را دارند میروند
۹ درصد به خاطر دلائل رقابتی به مجموعه دیگر میروند.
اما ۶۸ درصد به دلیل بی فرق ی کارکنان بوده
زیاد از افرادبخصوص ً در ایران در کسب کار به فکر رقیب هستند که رقیب چه میکند، این غلط بزرگی است. شما می بایست کسب و کارتان بر طبق مطالبات مشتریان باشد.
هزینه بدست آوردن مشتری ۶ مساوی نرخ نگهداری یک مشتری است.
چند راهکار مناسب
۱- با کارکنان طوری رفتار بکنید که انگار مشتریان شما هستند . به آنها انگیزه بدهید، اگر شما با کارکنانتان خوب رفتار بکنید آنها هم با مشتریان بهتر رفتار خواهند کرد.
۲- ارزش اسامی افراد، خیلی خیلی مهم است. از اسم افراد زمان ی که میخواهید صدایشان بکنید مصرف بکنید . افراد رفیق دارند اسمشان را بشنوند.
۳- تاکید بکنید بر کارهایی را که میتوانید انجام دهید نه کارهایی که نمیتوانید انجام دهید، نگویید ما نمیتوانیم اینکار را انجام دهیم بگویید ما میتوانیم فلان کار را انجام دهیم.
۴- ظاهر افراد اطمینان و اعتماد را جلب میکند، منظوراز ظاهر تنها نیست.
۵- همواره بگویید خیلی ممنون، خیلی متشکرم از اینکه ما را گزینش کردید.
۶- کمی بیشتر از آنچه انتظار میرود کار انجام دهید.
۷- اخبار بد را بگویید اگر نتوانستید کار مشتری را در وقت گفته شده انجام دهید با او ارتباط بگیرید و خودتان به مشتری بگویید قبل از اینکه او ارتباط بگیرد.
۸- صد درصد صداقت داشته باشید
هیچکس به خاطر دانشش پول در نمیآورد، بهخاطر کاری که با دانشش میکند پول در میآورد.
چگونه کسب و کار بهتری داشته باشیم؟
بهترین کلیدهای میانبر کیبورد که معمولا از آنها استفاده نمیکنیم!
ی ,کار ,انجام ,افراد ,داشته ,بکنید ,انجام دهید ,را انجام ,خود را ,انجام دهیم ,از اینکه
درباره این سایت